Yöneticiler İçin Çalışanlarını Motive Etmede Tavsiyeler
Bireysel
Farklılıkların Farkında Olun Yöneticiler
bireysel farklılıklara karşı duyarlı olmalıdır. Örneğin Asya kültüründe
çalışanlar özel olarak ayrılmak istemezler çünkü bu durum onların kendilerini
rahatsız hissetmelerine neden olur. Gerektiği kadar zamanı her bir çalışanımız
için neyin önemli olduğunu anlamaya çalışarak geçirin. Bu, hedefleri katılım
düzeylerini bireyselleştirmenizi ve ödülleri bireysel ihtiyaçlar ile
eşleştirmenizi sağlayacaktır. İşleri bireysel ihtiyaçlar işe uyumlu ve
motivasyon potansiyelini maksimize edecek şekilde dizayn edin.
Hedefler ve Geri
Bildirim Kullanımı Çalışanların
kesin, belirgin hedefleri olmalı ve hedeflere ulaşma düzeyleri ile ilgili geri
bildirim almaları gerekmektedir.
Çalışanların
Kendilerini Etkileyecek Kararlara Katılmalarına İzin Verin Çalışanlar hedeflerin
belirlenmesine, kendi imkan programlarının seçilmesine, verimlilik ve kalite
sorunlarının çözülmesine katkıda bulunabilirler. Katılım çalışanın verimliliği,
hedeflere bağlılığını, motivasyonunu ve iş tatminini yükseltecektir.
Ödülleri Performans
ile İlişkilendirin Ödüller
performansa bağlı olmalı ve personel ikisi arasındaki ilişkiyi
algılayabilmelidir. İlişki ne kadar güçlü olursa olsun çalışanların buna
ilişkin algılamaları zayıf ise performans düşecek, iş tatmini azalacak, iş gücü
dönüşümü ve devamsızlık artacaktır.
Adalet İçin Sistemi
Denetleyin Çalışanlar
deneyim, yetkinlik, yetenek, gayret ve performans ile ilişkili diğer
faktörlerdeki farklılıklar ile buna bağlı olan ücret, görev atamaları ve diğer
ödüllerin ilişkisini algılayabilmektedir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder