<<< ViveBlog Hoşgeldiniz! İyi Bloglar! >>>

27 Nisan 2020 Pazartesi

EDI Nedir? (Electronic Data Interchange/ Elektronik Veri Değişimi)



EDI Nedir? (Electronic Data Interchange/ Elektronik Veri Değişimi)

Elektronik Veri Değişimi (EDI), işletme bilgilerinin standart bir format kullanılarak elektronik olarak değiştirilmesidir; bir şirketin kağıt yerine elektronik olarak başka bir şirkete bilgi göndermesini sağlayan bir işlemdir. Elektronik ortamda iş yapan tüzel kişilere ticaret ortağı denir.

Birçok işletme belgesi EDI kullanılarak değiştirilebilir, ancak en yaygın ikisi satınalma siparişleri ve faturalardır. EDI,geleneksel iş iletişimi ile ilgili posta hazırlama ve işleme işlemlerinin yerini alır. Bununla birlikte, EDI'nın gerçek gücü, iş belgelerinde iletilen bilgileri standartlaştırmasıdır ve bu da "kağıtsız" bir alışverişi mümkün kılar.

Geleneksel fatura bunun ne anlama geldiğini gösterir. Çoğu şirket bir bilgisayar sistemi kullanarak faturalar oluşturur, faturanın basılı bir kopyasını yazdırır ve müşteriye postayla gönderir. Alındıktan sonra, müşteri faturayı sık sık işaretler ve kendi bilgisayar sistemine girer. Tüm süreç, satıcının bilgisayarından müşterinin bilgisayarına bilgi aktarılmasından başka bir şey değildir. EDI, bu aktarımda yer alan manuel adımları en aza indirmeyi veya hatta ortadan kaldırmayı mümkün kılar.

EDI'nin sunduğu "süreç iyileştirmeleri" önemli ve dramatik olabilir. Örneğin, geleneksel kağıt satın alma siparişi ile elektronik muadili arasındaki farkı göz önünde bulundurun:

Satınalma Siparişinin Geleneksel Belge Değişimi

Satınalma Siparişinin EDI Belge Değişimi
Bu işlem normalde üç ila beş gün sürer.
Bu işlem normalde gece boyunca gerçekleşir ve bir saatten az sürebilir.
Alıcı bir satın alma kararı verir, satınalma siparişini yaratır ve yazdırır.
Alıcı bir satın alma kararı verir, satınalma siparişini yaratır ancak yazdırmaz.
Alıcı satınalma siparişini tedarikçiye postalar.
EDI yazılımı satınalma siparişinin elektronik bir versiyonunu oluşturur ve otomatik olarak tedarikçiye iletir.
Tedarikçi satınalma siparişini alır ve sipariş giriş sistemine girer.
Tedarikçinin sipariş giriş sistemi, satınalma siparişini alır ve alındığında hemen sistemi günceller.
Alıcı, satın alma siparişinin alınıp alınmadığını belirlemek için tedarikçiyi arar veya tedarikçi, alıcıya siparişin onayını gönderir.
Tedarikçinin sipariş giriş sistemi bir alındı ​​bildirimi yaratır ve makbuzu onaylamak için geri gönderir.

Kaynakça:
https://www.up.com/suppliers/order_inv/edi/what_is_edi/

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, çok başarılı içerikleri paylaşıyorsunuz.

    YanıtlaSil